Προσεχώς οι σειρήνες της εκπαιδευτικής τρομολαγνείας              

Μαρκόπουλος Λάζαρος, ΕΤΕΠ Τμήματος Οικονομικών Επιστημών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

0
623
5
(10)
Προσυπογράφω τα παρακάτω απο άρθρο του κ. Κάτσικα στο alfavita.gr
“Ο βασικός προσανατολισμός της κυβέρνησης είναι η μείωση των εισακτέων, η πριμοδότηση της ιδιωτικής Ανώτατης Εκπαίδευσης και η ιδιωτικοποίηση του δημόσιου πανεπιστημίου. Πίσω από τα ψευδεπίγραφα κλισέ περί “αριστείας”, ο στόχος είναι η μόρφωση να ξαναγίνει προνόμιο μιας συγκεκριμένης κοινωνικής τάξης».

  Περίπου 200 Τμήματα ΑΕΙ θα δεχθούν φέτος πάνω από 15.000 υποψηφίους με βαθμολογία κάτω από τη βάση (30.000 συνολικά οι υποψήφιοι με βαθμολογία κάτω από τη βάση). Σε ορισμένα μάλιστα από αυτά η βάση εισαγωγής θα διαμορφωθεί κάτω από τα 5.000 μόρια.             Είναι σίγουρο ότι η Υπουργός της Παιδείας θα δηλώσει προβληματισμένη με την εικόνα της εισόδου υποψηφίων με βαθμό κάτω από τη βάση και έτσι θα δώσει το έναυσμα για να ανοίξουν στο διαπασών οι σειρήνες της εκπαιδευτικής τρομολαγνείας και να δώσουν τα ρέστα τους οι δημοσιογράφοι της αυλής, «αναλυτές» και «ειδικοί», ένας ατελείωτος οχετός που είναι περισσότερο πρόθυμος από ποτέ να μπετονάρει με την  «άποψή» του  την κυβερνητική «γραμμή».

Η γραμμή είναι γνωστή και την έχει περιγράψει πολύ πριν την ανακοίνωση των φετινών βάσεων εισαγωγής ο νέος Πρωθυπουργός, όταν ακόμη δεν είχε γίνει Πρωθυπουργός, αλλά είχε τελειώσει το Χάρβαντ: “Η εισαγωγή σε εκπαιδευτικά ιδρύματα με πολύ χαμηλή βαθμολογία υπονομεύει την έννοια της ανώτατης εκπαίδευσης”, είχε ανακαλύψει ο Κ. Μητσοτάκης τέτοιο καιρό πριν από δυο χρόνια (29/8/2018) και υπογράμμιζε ότι «από το 2005, ως νέος Βουλευτής, είχα υποστηρίξει την καθιέρωση ενός κατώτατου ορίου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Η ρύθμιση αυτή πρέπει να επανέλθει. Και θα επανέλθει».

     Και από την άλλη γιατί τα Πανεπιστήμια να ξεχειλίζουν από ντόπιους “αμαθείς” όταν όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός θα μπορούσαν να εκπαιδεύουν  10.000 ξένους φοιτητές με δίδακτρα;

Και εδώ θα αρχίσουν όλα. Θα ενταθεί η προπαγάνδα για επαναφορά της βάσης του 10 ή και «αναβάθμισης» του απολυτηρίου Λυκείου που θα προκύπτει από τους βαθμούς και των τριών τάξεων με εξετάσεις και ενεργοποίηση της Τράπεζας Θεμάτων που ήδη έχει νομοθετηθεί με την υποσχετική ότι έτσι το απολυτήριο του Λυκείου και το πτυχίο του Πανεπιστημίου θα ανακτήσουν το χαμένο τους κύρος και θα αποκτήσουν αξία.                        

Να θυμίσουμε ότι η λεγόμενη βάση του 10 στις Πανελλαδικές Εξετάσεις (που ως γνωστόν είναι ανταγωνιστικές και όχι διαγνωστικές) εφαρμόστηκε από το 2006 έως το 2010 και πέτυχε ταξικά αλλά απότυχε μορφωτικά. Η έρευνα του ΙΟΒΕ έδειξε ότι το μέτρο είχε ως επιπτώσεις τη μεγάλη μείωση των εισακτέων που προέρχονταν από οικογένειες με μεσαίο και χαμηλό κοινωνικό-μορφωτικό επίπεδο, έναντι αυτών που προέρχονταν από υψηλό έως πολύ υψηλό επίπεδο. Πέρα από το ότι έμειναν εκτός πανεπιστημιακών σχολών περισσότερα παιδιά από οικογένειες χαμηλού ή μεσαίου εισοδήματος, καμιά αξιοσημείωτη πρόοδος δεν σημειώθηκε στο μορφωτικό επίπεδο ούτε των μαθητών των Λυκείων ούτε των φοιτητών και των Πανεπιστημίων.”


 

Η Βάση του 10 είναι ένα ιδεολόγημα της ΝΔ, αν τελικά το εφαρμόσει. Είναι ένα ταξικό μέτρο στο βαθμό που παιδιά από μικρά εισοδήματα δεν μπορούν να επωμισθούν το κόστος των ιδιαιτέρων και των φροντιστηρίων.

Επίσης κάτι που δεν αναφέρει η κυβερνηση είναι ότι εφόσον κάποιος έχει απολυτήριο λυκείου, έχει και προβιβάσιμο βαθμό, έχει πιάσει στην ουσία το 10 πριν την δοκιμασία των πανελλαδικών. (που ξανατονίζω είναι ανταγωνιστικές και όχι διαγνωστικές)

Επίσης,

Αν όλα αυτά αποσκοπούν στην ποιότητα, γιατί δεν βάζει η ΝΔ ίδια κριτήρια και για τα ιδιωτικά ιδρύματα;

Αξιολόγηση στις υποδομές και τα προγράμματα σπουδών των ιδιωτικών κολλεγίων. Αξιολόγηση Καθηγητών με κριτήρια τις δημοσιεύσεις, τον αντίκτυπο τους, και το ερευνητικό έργο. Και αξιολόγηση σε Εργαστήρια και κλινικές. Οχι σε σαλόνια υποδοχής !  Η Κύπρος το έκανε αυτό και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν το κάνει και η Ελλάδα. Ο Μητσοτάκης δεν πρόκειται να δυσαρεστήσει τους “χρηματοδότες” του αλλά και ο Τσίπρας μπορούσε και δεν το τόλμησε .

Αν από την άλλη υλοποιηθούν οι προθέσεις της ΝΔ και μεταφέρει φοιτητικό πληθυσμό προς τα ιδιωτικά (με ρυθμίσεις εις βάρος των Δημοσίων), αυτή η μεταστροφή θα είναι εις βάρος της ποιότητας γιατί τα ιδιωτικά υπολείπονται κατά πολύ των δημοσίων στις κατατάξεις. (βλ  http://www.webometrics.info/en/Europe/Greece%200)

Το καλύτερο ιδιωτικό American College of Greece (Deree) είναι σύμφωνα με κατάταξη στην οποία συμμετέχουν και οι ιδιωτικοί φορείς στη θέση 24. Αν δειτε τα υπόλοιπα ιδιωτικά, βρίσκονται στο τέλος της κατάταξης.

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας , ενα περιφερειακό Δημόσιο Πανεπιστήμιο , σύμφωνα με το γνωστό Οργανισμό στην Παγκόσμια Ακαδημαϊκη Κοινότητα webometrics  είναι καλύτερο απο το Ιδιωτικο Deree.

Με τις πολιτικές της η ΝΔ  διοχετεύει μαθητές προς ιδιωτικά κολλέγια/πανεπιστήμια πλήττοντας την ποιότητα της φοίτησης. Η αντίφαση είναι ότι η ΝΔ έχει κάνει σημαία την ποιότητα και την αριστεία αλλά οι πολιτικές της υποσκάπτουν αυτές τις έννοιες! Δεν είναι αξιόπιστη, δεν διαθέτει ξεκάθαρη πολιτική.

Εξυπακούεται ότι οτιδήποτε ιδιωτικό στην ανώτατη παιδεία πλήττει καίρια την περιφέρεια.

(Y.Γ. αφορμή της τοποθέτησης μου που φυσικά απηχεί την προσωπική μου άποψη, το άρθρο του κ. Κάτσικα , εδώ)

Πόσο σας άρεσε αυτό που διαβάσατε?

Κάντε κλίκ στο αστέρι που σας εκφράζει!

Μέσος όρος 5 / 5. Ψήφοι: 10

Καμία βαθμολογία . Δώστε εσείς την πρώτη !

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ